====== Technológie ====== ===== Druhy technológií (v rámci bojových plavidiel) ===== V hre sú **dva druhy technológií - bojových plavidiel:** * **rasová** * **štátna** **Technológie môžu byť viazané na:** * [[rasy|rasu]]- každý hráč má počas daného veku príslušnosť k jednej rase (nemôže meniť) a automaticky má možnosť rasových technológií a to až do konca veku (nestratí ich), * [[staty|štát]]- záleží na type veku. V niektorých vekoch si voľbou štátu vyberáš aj rasu a automaticky máš možnosť nie len rasových ale aj štátnych technológií. V iných typoch veku musí najskôr tvoj štát tieto technológie vyskúmať resp. kúpiť. Napríklad začne vek a ty chceš hrať za Pozemskú alianciu. Tvoja rasa bude logicky ľudia, budeš mať rasové technológie (ľudia) a zároveň možnosť zaviesť štátne technológie Pozemskej aliancie, ktoré kúpi/vyskúma alebo v závislosti na veku máš možnosť ich zaviesť rovnako ako rasové bez kúpy/skúmania štátom, * na konkrétneho hráča- ak ich hráč získal za špeciálne úlohy. Patria mu až do konca veku. **V prípade, že stratíš občianstvo** zostávajú všetky rasové technológie, ale stratíš možnosť zaviesť štátne technológie (zobrazovali sa ti s možnosťou zavedenia) a zároveň stratíš aj všetky štátne technológie, ktoré si už zaviedol v poslednom predchádzajúcom štáte, ktorého si bol občanom. **!!! Už zavedené štátne technológie ti zostanú v dvoch prípadoch:** - ak máš zavedenú štátnu technológiu z prechádzajúceho ako posledného štátu, - ak by šlo o technológiu, ktorú tvoj posledný štát získal pri zničení štátu/krádežou technológie/na základe bonusu. **Pri zmenách občianstva** ( hráč v jednom štáte stratí a v inom získa- zmení občianstvo) je teda možné, že v jednom štáte bude môcť byť vyrábaných viacero plavidiel rozličných rasových alebo štátnych technológií. **Nezabudni !!** Rasové technológie máš počas celého veku, štátne len pokiaľ si občan daného štátu a v prípade 2 výnimiek- viď o kúsok vyššie. Rozdelenie plavidiel podľa technológií je vidieť v tabuľke parametrov (záložka Flotila) v stĺpci pôvod. Podľa toho vidíš, aké plavidlo je akou technológiou. ===== Zavedenie technológie ===== Ako je spomenuté vyššie, sú dva druhy technológií- rasové a štátne. **Každú technológiu však musíš vždy zaviesť do praxe**. Niektoré technológie môžeš zaviesť bez podmienok - automaticky (napr. rasové stíhače a niektoré krížniky - závisí podľa nastavenia vo veku), pri ostatných platí, že **zavedenie technológie je podmienené dosiahnutým levelom hráča** - pozri časť [[bojove_body_a_bonus_v_utokoch]]. Vzhľadom na to, že lvl hráča sa získava bojmi počas veku, je z pohľadu trvania veku pravdepodobné, že ak hráč začne hrať vek neskôr, nemá prístup k takým technológiám, ako ostatní (je limitovaný "menej vyspelou technológiou). Z tohto dôvodu je v hre tzv. **garantovaný level** (viď ilustračný obrázok nižšie), ktorý umožňuje prístup k technológiám s nižším levelom ako je medián levelu všetkých hráčov. {{:manual_garantovany_level.jpg|}} Zavedenie do praxe jednak niečo trvá a aj logicky niečo stojí - podľa typu plavidla a podľa toho, či sa jedná o rasová alebo štátnu technológiu (rasová je lacnejšia). {{:manual_technologie.jpg|}} ===== Získanie štátnej technológie útokom na iný štát a zničením štátu ===== V zmysle [[http://b5game.icsp.sk/main/rules_age.php|Pravidiel veku]] je možné, aby štát získal štátnu technológiu iného štátu a to úspešným útokom na jeho domovský sektor (HW štátu) alebo zničením štátu po dobytí jeho HW. Po takomto získaní technológie ju budú mocť zaviesť všetci občania útočiaceho štátu.