Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
makroekonomika [2013/10/23 11:01] sir_chislehurst |
makroekonomika [2019/01/15 12:08] (aktuální) sir_chislehurst |
||
---|---|---|---|
Řádek 13: | Řádek 13: | ||
Grafy udávajú vždy hodnotu v danom čase, ktorý je vyjadrený v dňoch prebiehajúceho veku. | Grafy udávajú vždy hodnotu v danom čase, ktorý je vyjadrený v dňoch prebiehajúceho veku. | ||
- | ===== Pohyblivá ekonomika a výpočet cien ===== | + | ===== Pohyblivá ekonomika a výpočet cien - aktuálne nie je aktivovaná ===== |
- | V hre je implementovaná **"pohyblivá ekonomika"**. Znamená to, že VŠETKY ceny v hre nie sú pevne stanovené, ale môžu sa v priebehu dní meniť ( POZOR !! v niektorých vekoch môže byť táto funkcia "vypnutá" a cenu sú pevné - v takom prípade je to oznámené administrátormi na začiatku veku). Pohyblivá ekonomika neznamená, že ceny sa menia náhodne a bez súvisu s inými častami/funkciami v hre. Naopak, pohyblivá ekonomika resp. pohyblivé ceny reflektujú vývoj makroekonomiky a správanie sa štátov a hráčov. | + | V hre je implementovaná **"pohyblivá ekonomika"**. Znamená to, že ak je aktivovaná, VŠETKY ceny v hre nie sú pevne stanovené, ale môžu sa v priebehu dní meniť ( POZOR !! v niektorých vekoch môže byť táto funkcia "vypnutá" a cenu sú pevné - v takom prípade je to oznámené administrátormi na začiatku veku). Pohyblivá ekonomika neznamená, že ceny sa menia náhodne a bez súvisu s inými častami/funkciami v hre. Naopak, pohyblivá ekonomika resp. pohyblivé ceny reflektujú vývoj makroekonomiky a správanie sa štátov a hráčov. |
V rámci pohyblivej ekonomiky platí, že všetky ceny v hre su vnútorne vyjadrené v **UU = univerzálna jednotka**, pričom **každá surovina alebo kredit sú vyjadrené kurzom k tejto univerzálnej jednotke**. Podľa toho sa vypočíta konkrétna cena budov, flotily, presunu stanice a pod. (platí pre všetky ceny). **Vo výpočte kurzu** sa počítajú rôzne vplyvy (presné vzorce sa nezverejňujú), ide napr. o tieto vplyvy: | V rámci pohyblivej ekonomiky platí, že všetky ceny v hre su vnútorne vyjadrené v **UU = univerzálna jednotka**, pričom **každá surovina alebo kredit sú vyjadrené kurzom k tejto univerzálnej jednotke**. Podľa toho sa vypočíta konkrétna cena budov, flotily, presunu stanice a pod. (platí pre všetky ceny). **Vo výpočte kurzu** sa počítajú rôzne vplyvy (presné vzorce sa nezverejňujú), ide napr. o tieto vplyvy: | ||
Řádek 24: | Řádek 24: | ||
* a ďalšie. | * a ďalšie. | ||
- | **!!! Prvých 10 dní veku sa "pohyblivá ekonomika" neuplatňuje** = ceny sú pevne stanovené (kurz sa neprepočítava). Od 10 dňa veku sa všetky ceny v hre menia vždy o polnoci a to globálne. | + | **!!! V prípade, že je pohyblivá ekonomika aktivovaná, prvých 10 dní veku sa "pohyblivá ekonomika" neuplatňuje** = ceny sú pevne stanovené (kurz sa neprepočítava). Od 10 dňa veku sa všetky ceny v hre menia vždy o polnoci a to globálne. |