====== Pohyb po vesmíre ====== Celý herný vesmír je rozdelený na takzvané sektory. Pohybovať sa dá jednoducho tak, že sa "skáče" z jedného sektoru do druhého. Flotila -> Presun -> Vytvoriť letový plán -> klikni na sektor, z ktorého chceš letieť -> ďalej klikni na sektor, do ktorého chceš letieť -> znovu Flotila, Presun -> vybrať letový plán a priradiť k bojovej skupine -> odštartovať let. Každý krížnik a loď ma skokové motory. Tieto majú určitú dobu nabíjania a nabíjajú sa hneď ako sa loď postaví alebo dokonči skok. Teda ak tvoja loď (krížnik) je v pokoji dlhšiu dobu, tak skokové motory sú nabite, čo umožňuje okamžitý skok do hyperpriestoru, čím sa skracuje dĺžka presunu. (Prejde sa priamo k časti hyperpriestor) ===== Dĺžka skokov ===== Skok je rozdelený na dve časti. ==== Príprava skoku ==== V tejto časti sa nabíjajú skokové motory. Skupina ktorá sa nachádza v príprave skoku nemôže zaútočiť, ale skupina môže byť napadnutá nepriateľom. Skok ide v tejto časti prerušiť. Základná dĺžka tejto časti skoku je 4 hodiny, ide skrátiť pokiaľ je v sektore z ktorého sa skáče postavená skoková brána. Ta ho skráti o 2 hodiny. ==== Hyperpriestor ==== Tu prebieha skutočný pohyb. Pokiaľ je skupina v tejto časti skoku nemôže útočiť avšak nemôže na ňu útočiť ani nepriateľ. Základná dĺžka je 4 hodiny a dá sa skrátiť o 2 hodiny pokiaľ je cieľovom sektore postavená skoková brána. __Príklad:__ Skok z Janos 7 do Gaim bez skokových brán dĺžka skoku 8 hodín. Z toho 4 hodiny príprava skoku a ďalšie 4 bude loď v hyperpriestore. Skok z Janos 7 do Gaim pričom v Janos 7 je postavená skoková brána. V tomto prípade bude skok trvať 6 hodín a to 2 hodiny príprava skoku a 4 hodiny bude loď v hyperpriestore. Skok z Janos 7 do Gaim pričom v Gaim je postavená skoková brána. Teraz bude skok trvať tiež 6 hodín, ale príprava skoku bude 4 hodiny a 2 hodiny bude loď v hyperpriestore. Skok z Janos 7 do Gaim pričom v oboch sektoroch sú postavené skokové brány. Dĺžka skoku bude 4 hodiny a z toho príprava skoku 2 hodiny a 2 hodiny bude loď v hyperpriestore. Pokiaľ je loď v hyperpriestore nenachádza sa ani v jednom zo sektorov a nepriateľ na ňu nemôže zaútočiť.