Celý herný vesmír je rozdelený na takzvané sektory. Pohybovať sa dá jednoducho tak, že sa „skáče“ z jedného sektora do druhého cez hyperpriestor. Pokiaľ je loď v hyperpriestore nenachádza sa ani v jednom zo sektorov a nepriateľ na ňu nemôže zaútočiť.
Ak chceš presunúť svoje bojové skupiny, postupuj nasledovne:
v záložke Flotila → Presun. Pri kliknutí na presun sa ti objaví možnosť „Nový let“- pozri prvý obrázok, potom vytvoríš letový plán → klikni na sektor, z ktorého chceš letieť → ďalej klikni na susediaci sektor, do ktorého chceš letieť (vo výbere pokračuj, až kým sa nedostaneš do cieľového sektora) → Presun → vybrať letový plán a priradiť k bojovej skupine → odštartovať let.
!!! POZOR. Letový plán môžes nastaviť len do tých sektorov, ktoré sú ti známe, resp. o ktorých informácie máš zdieľané. O mape a sektoroch sa viac dozvieš v časti Mapa vesmíru a o zdieľaní sa viac dozvieš v časti Zdieľanie. V prípade, že máš v sektore plavidlá a susediace sektory nevidíš, musíš najskôr zahajíť skenovanie, ktoré trva 8 hodín - o skenovaní okolia sektora sa viac dozvieš v časti detail sektora - Skenovanie okolia sektora
Obrázok ilustráciu tvorby letového plánu (zadáva sa priamo na mape):
Pohyb v priestore je rozdelený na dve časti:
Presun v hre je založený na skokoch cez hyperpriestor, záleží však aj na tom, či je v danom konkrétnom štartovacom alebo cieľovom sektore postavená skoková brána a či sektor patrí alebo nepatrí tvojmu štátu. Viac čítaj nižšie pri čstri „Trvanie“.
!!! POZOR. Letieť môžeš len do tých sektorov (nastavením letového plánu), ktoré sú ti známe, resp. o ktorých informácie máš zdieľané. V prípade, že máš v sektore plavidlá a susediace sektory nevidíš, musíš najskôr zahajiť skenovanie - o skenovaní okolia sektora sa viac dozvieš v časti detail sektora - Skenovanie okolia sektora. O mape a sektoroch sa viac dozvieš v časti Mapa vesmíru a o zdieľaní informácií sa viac dozvieš v časti Zdieľanie.
V tejto časti sa nabíjajú skokové motory a skupina sa nachádza v normálnom priestore (v sektore). Zadanie a priebeh boja nevyraďuje skupinu z plánovaného presunu = aj skupina „zatiahnutá“ do boja ale pripravená na skok, môže skočiť do hyperpriestoru. !!! Platí avšak, že ak v momente plánovaného skoku je skupina súčasťou boja, ktorý prebieha alebo má začať o menej ako 5 minút, skupina zostane v sektore.
Príklad: ak sa skupina pripravuje na skok a súper na ňu zaútočí s odkladom, skupina odletí, ak príprava skončí 5 a viac minút pred prvým kolom.
Príklad: ak sa skupina pripravuje na skok a je v boji a príprava na skok skončí po boji, skupina skočí a nemusí sa opätovne nastavovať skok (pôvodne sa skoky útokom rušili).
!!! Každé bojové plavidlo okrem stíhačov má skokové motory. Skokové motory majú určitú dobu nabíjania (viď nižšie) a nabíjajú sa hneď ako sa plavidlo postaví alebo dokonči skok (skočí do sektora). Teda ak tvoje bojové plavidlo je v pokoji dlhšiu dobu, tak skokové motory sú nabité, čo umožňuje okamžitý skok do hyperpriestoru, čím sa skracuje dĺžka presunu. (Prejde sa priamo k časti hyperpriestor). Pri stíhačoch to funguje takto:
Tu prebieha skutočný pohyb. Pokiaľ je skupina v tejto časti skoku nemôže útočiť avšak nemôže na ňu útočiť ani nepriateľ.
Základný parameter pre výpočet dĺžky sú 2 hodiny. Dĺžky jednotlivých častí skoku v násobkoch základu:
Ako vidíš, pri presunoch (výpočet času aj presun stíhačov) je možné využívať iba brány vo vlastnictve štátu alebo spojencov (aliancia, povolenie prechodu).
Skok z Janos 7 do Gaim bez skokových brán - dĺžka skoku 12 hodín. Z toho 4 hodiny príprava skoku a ďalších 8 bude loď v hyperpriestore.
Skok z Janos 7 do Gaim pričom v Janos 7 je postavená skoková brána (sektor, kde je skoková brána, patrí tvojmu štátu). V tomto prípade bude skok trvať 10 hodín a to 2 hodiny príprava skoku a 8 hodín bude loď v hyperpriestore.
Skok z Janos 7 do Gaim pričom v Gaim je postavená skoková brána (sektor, kde je skoková brána, patrí tvojmu štátu). Teraz bude skok trvať 6 hodín, príprava skoku bude 4 hodiny a 2 hodiny bude loď v hyperpriestore.
Skok z Janos 7 do Gaim pričom v oboch sektoroch sú postavené skokové brány, ktoré patria tvojmu štátu. Dĺžka skoku bude 4 hodiny a z toho príprava skoku 2 hodiny a 2 hodiny bude loď v hyperpriestore.
Po vytvorení letového plánu, tento plán priradíš k bojovej skupine. Potom máš tieto možnosti (viď obrázok nižšie):
Možnosť odštartovať let ako je už vyššie posmenuté závisí od stavu pripravenosti konkrétnej bojovej skupiny. Ak je skupina pripravená na skok- všetky plavidlá v nej majú nabité skokové motory, štart je možný ihneď. Ak bojová skupina ako celok nie je pripravená na skok, začne sa príprava skoku. Stav prípravy na skok môžeš vidieť v položke Skupiny(2). Prepojenie sa nachádza aj v kontextovom menu.
Po odštartovaní letu, ak nedošlo k skoku do hyperpriestoru ihneď, máš tieto možnosti (viď obrázok nižšie):
Po skoku do hyperpriestoru sa skok logicky zastaviť už nedá, je však možné meniť príkaz letu, ktorý sa má plniť od momentu skoku do sektora.