Jedna z hlavných možností ako vyhrať hru a daný vek je klasicky vojenské víťazsvo alebo viťazstvo, ktoré bolo docielené útokmi na súpera. V hre je možný útok nie len na bojové plavidlá ale ja na ťažbu, ktorá môže byť chránena letkami stíhačov.
Za splnenia podmienok môžes v danom sektore útočiť priamo na sektor, resp. jeho vlastníka, alebo len na konkrétny štát
Útok na sektor alebo na štát v sektore môžeš zadať ak sa nachádzaš na stránke detail sektora za splnenia týchto podmienok:
V prípade útoku na sektor útočíš na vlastníka sektora. Ak sa v sektore nachádzajú plavidlá hráčov zo štátu, s ktorým máš nastavený vzťah na „V“, pričom ide o iný štát ako o vlastníka sektora, objaví sa ti možnosť útočit na tento štát. V prípade, ak sa nachádzajú v sektore skupiny hráčov bez občianstva - možnosť útočiť na neobčanov sa ti ponúkne automaticky (keď zaútočíš, tak pri útoku sa vo výpise útokov zobrazí „neutrálne územie“).
Útoky na sektor (viď zoznam útokov v štatistike) sa delia na tieto druhy:
Ilustračný obrázok - hráč má možnosť útočiť na sektor a zároveň aj na ťažbu- viď nižšie (ide o neobčana).
Útok na ťažbu môžeš zadať ak sa nachádzaš na stránke detail sektora za splnenia týchto podmienok:
Do obrany sa vždy zapoja všetky v sektore prítomné bojové plavidlá (predovšetkým letky stíhačov) hráčov štátu.
POZOR Neobčan nemôže:
Neobčan môže:
Boj ako taký prebieha na kolá, jedno kolo trvá 6 hodín. Na začiatku každého kola sa útočiace i brániace plavidlá rozdelia do skupín, podľa typu (stíhače, krížniky, lode, destroyery), potom sa spočíta ich spoločné HP (Hitpointy - životy) a útoky, pripočítajú sa sila do útoku obrannej stanice a podpora zo susedných sektorov (viď vysvetlenie nižšie).
Prvé kolo prebehne okamžite a následne, ak boj neskončil v tomto prvom kole, pokračuje ďalším kolom (6 hodín). Boj trvá až do úplného zničenia všetkých plavidiel jednej strany, avšak z boja možno zadať príkaz ústupu viď Zmeniť príkaz na ústup, kedy plavidlá zostávajú v boji ešte jedno nasledujúce kolo a ustupujúce lode majú celkovú silu útoku zníženú o 50%.
V prípade, že sila útoku útočníka alebo obrancu je dostatočne veľká a dobre rozdelená (stratégia), boj môže skončiť, ako bolo už spomenuté, okamžite v jednom kole.
Príklad: V boji sa stretne loď Sharlin s útokom na lode 35'000 a krížnik Olympus Corvette s HP 9'000. Sila útoku Sharlina pri 50%nej presnosti je teda 17'500 a s touto silou v prvkom kole strieľa na krížnik. Boj končí okamžite v prvom kole
Každé bojové plavidlo má posádku, ktorá je viac či menej trénovaná. Toto je vyjadrené presnosťou - zobrazuje sa napr pri skupinách. Počiatočná presnosť všetkých plavidle je 50%, čo znamená že celkový útok (viď parametre) je jen 50%.
Príklad: Bluestar Scout, útok 41'000 / 8'000 pri 100%tnej presnosti. Po výrobe má 50% presnosť, tým pádom dá poškozenie 20'500 / 4'000
Presnosť u všetkých tried bojových plavidiel sa zvyšuje útokmi (skúsenosťami z boja), logicky za predpokladu, že tvoje plavidlá boj prežijú.
Celková sila (útok na stíhače a útok na lode) útočníka alebo obrancu v útoku je daná súčtom:
Sila v útoku (útok na stíhače a útok na lode) jedného hráča je daná:
Pozor!!! Pri zadaní ústupu majú plavidlá v ustupujúcej skupine celkovú silu útoku zníženú o 50%.
Útok na súpera- konkrétny štát alebo neobčanov, môže v danom sektore začať vždy len jeden hráč.
Obrancu budú tvoriť všetci hráči, ktorí sú občanmi tohto štátu a aliančného štátu (viď Vzťahy). Každý útok však možno odložiť na maximálne 60 minút - POZOR však na dočasné pravidlo (čítaj dole), počas ktorých sú už flotily útočníka a obrancov viazané v boji. Tento čas slúži práve na pridanie sa ostatných útočníkov do boja, ktorý zatial ešte neprebehol v žiadnom kole.
Do boja sa môžu hráči pripájať kedykoľvek tak ako na strane obrancu ako aj útočníka počas odkladu útoku ale aj počas ktoréhokoľvek kola (samozrejme- logicky ak boj ešte prebieha).
Nezabudni!!! Zadať útok ako aj odklad alebo ústup môžes len na stránke sektora, kde máš aj možnosť Spravovať prebiehajúci útok - viď obrázok pre ilustráciu.
Stratégia určuje správanie jednotlivých bojových plavidiel v skupine alebo letiek stíhačov pri ťažbe počas útoku.
Môžeš určiť, v akom poradí budú tvoje bojové plavidlá v skupine útočiť na triedy lodí nepriateľa. Bojová skupina je rozdelená na všetky 4 triedy bojových plavidiel. Stratégia sa nastavuje pre každú triedu bojového plavidla.
Príklad: Nastavenie „Krížnik - cieľ“ na hodnotu „L, S, K, D“ znamená, že krížniky v tvojej skupine budú najskôr útočiť na lode, keď už nebudú žiadne lode, tak bude útočiť na stíhače, potom na krížniky a nakoniec na destroyery. V prípade, že brániaci sa hráč nebude mať v skupine žiadnu loď (L), automaticky sa bude útočiť na ďalšiu možnosť v poradí, v tomto príklade teda na stíhače.
Stratégiu možno nastavovať pre každú bojovú skupinu na stránke Skupiny kedykoľvek napr.:
Nastavenie režimu bránenia
Do režimu bránenia môže v danom sektore prejsť iba skupina, v ktorej je aspoň jeden krížnik/loď/destroyer. Stíhače sa bránenia nezúčastňujú (ich sila sa nepočíta do podpory v susedných sektoroch). Príprava na bránenie trvá 1,5 dĺžky bojového kola (aktuálne 9 hodín). Počas bránenia nie je možné pridávať do skupiny ďalšie plavidlá, je však možné ich vyraďovať. Bránanie je možné zrusiť v správe danej skupiny. Režim bránenia sa automaticky zruší:
Podpora boja v susednom sektore
Plavidlá v režime bránenia podporujú boj, ktorý prebieha v susednom sektore. Plavidlá musia byť v neutrálnom sektore alebo v sektore, ktorý vlastní strana zúčastnená v boji (ak teda chceš podporovať boj v susednom sektore, tvoju podporu nemôžeš viesť zo sektora, ktorý patrí súperovi). Podpory boja v susednom sektore sa zúčastňujú iba plavidlá hráčov, ktorých štát je účastníkom boja (nastavenie vzťahov je irelevantné).
Podpora boja v susednom sektore je dvojaká:
Bonusy pre jednu alebo druhú stranu uvidíš až v boji - v správe boja.
!!! Za podporu boja v susednom sektore sa Bojové body nezískavajú.
Dokiaľ nebude upravené oneskorenie útokov (viď ToDo), je zakazané ho zneužívať nasledovným spôsobom:
- útok s oneskorením viac ako 10 minút flotilou, ktorá je výrazne menšia ako brániaca flotila - najmä za účelom zdržať flotilu obrancu. Výrazne menšia flotila útočníka je flotila, ktorá má sčítane menej ako 20% HP flotily obrancu (Pocítajú sa aj stíhače a plavidlá sa počitajú ako nepoškodené).
- zákaz neplatí v prípade, že sa do boja neskôr zapoja/pridajú ďalšie plavidlá útočníka s dostatočnou silou na spôsobenie škody obrancovi aspoň 25%.
Porušenie pravidla prešetrujú TM na žiadosť dotknutej strany, ktorá to môže nahlásiť až po skončení daného útoku, ale najneskôr 24 po ňom.